Wednesday, October 19, 2011

LISTEN , UNDERSTAND AND WORK IT OUT .

" hello . honeyy , bayy sayang you . okebye . "
ohhhh . indahh nye kalau aku dapat phone call macam nie . sekali sehari pun cukup laa . dah mampu buat aku tersenyum sepanjang hari mungkin . tapi yang sering aku dengar ?
" hello . ade kat mane ? dengan siape ? sumpah ? demi Allah ? okebye . "
haehhh . mengeluh ? yee . aku mengeluh nie hahh . sekali due , mungkin aku paham kau risaukan aku . mungkin , aku akan tersenyum menerima panggilan ini . tapi kalau setiap hari ? setiap call ? hati aku , terguris sedikit . sedikit ? hmm . its a lot actually .

sayangg ,
aku tahu . aku , nakal , gatal , gedik dan kau mungkin takkan percaye kan aku . tapi , ape salahnya kau cuba . kan ? kau kata , aku tak ikhlas dalam berubah . sebab tu , kite sering bergaduh . takk . takk . ape lagi yang aku tak cuba ? aku kenalkan kau pada semua teman aku . agar kau tahu , mereka takkan seperti kau . aku tak layan semua im dari orang yang aku tak kenali . buktinya , aku berikan kau password setiap laman sosial ku . agar kau sendiri tahu dengan mata kepale kau . aku berjanji aku takkan jumpe dye lagi . dan aku guriskan hati dye . aku buat dye benci pada ku . tapi nanti , kalau kau bace , pasti kau akan kate ; kenape dye lagi peting dari kau kan ? sedangkan kau meminta maaf pade bekas mu ketika kau memanggilnya dengan panggilan laen dari panggilan sayang . hahaha . ade aku persoalkan ? takk . aku tutup mate . pekakkan telinga . ape jawapan kau beri , walau berbeda dari apa yang dicanang nya , aku telan . aku terima . kenape bukan kau ? kenape tak cuba letak kau dalam kedudukan aku untuk sesaat ? cuba tengok ape yang di dalam nie ? okayy , aku tahu tak mungkin . tapi , tak bole ke kau cube ? CUBE !

sayang ,
tak perasan ke ? kite selalu sangat bergaduh . terlalu selalu . terlalu . yee , aku tak nafikan . tak sejam later , esok tuh kite akan baek balek . tapi , kau tak penat ke ? kite macam bukan pasangan yang normal dahh . and tiap kali gaduh , kau senang senang cakap nak lepas kan aku . aku nie yang kena pujuk kau balek . yakinkan kau tentang rase yang aku tak bole nak describe nie . tak penat ke kau ? mungkin takk . sebab bukan kau yang menanges , bukan kau yang makan hati . kau cakap susah senang kite bersame , tapi mane kau mase aku betul betul perlukan kau ? kau pergi . kau off phone . kau buat aku macam orang gile . kau biar aku terumbang ambing . tak terusik ke kat hati kau tu ? kate sayang aku , takkan kau tak bole rase bile aku sesak untuk bernafas ? bole kau cube rase ? cube laa . CUBE !

sayangg ,
kite tak masuk due bulan lagi kan ? tapi da macam macam kite tempuh . kau sendiri tahu , kite nak bersame nie bukan senang . banyak mende yang kite kene tempuh . tomahan orang , kawan kawan kau , kawan kawan aku . kau ingat aku tak terase ? sebab tuh aku nak jage hubungan nie . aku nak bukti pade orang yang kite deserve for each other . tapi ape gune kalau aku sorang jee yang nak hubungan nie work it out ? bole kau cube ? cube buat kawan kawan aku yakin yang kau sayang aku ? cube yakin kan mama papa aku kau bole jage anak dye yang paling teruk nie ? bole kau tunjuk dekat kakak kakak aku yang kau boleh bahagiakan adek dye nie ? takkan sia siakan aku ? bole kau cube ? cube ? yee , aku suruh kau CUBE !

sayangg ,
tadi aku call kau . papa ade . papa dengar yang aku kene sumpah sumpah tuh . dye geleng kepale . aku malu . sebab dye tahu , bf aku tak percayekan aku . hmm .

babayy ,
saye mintak maaf . kalau saye tak sesempurna dye . kalau saye tak bole sayang awak macam dye sayang awak . sebab , saye dengan dye tak mungkin same . tapi bayy , saye tahu . saye yakin , yang saye sayang awak dengan segenap ruang yang ade dalam hati saye nie . terpulanglaa pade bayy untuk percaye atau takk . saye mintak maaf kalau saye selalu menyusahkan awak . takde niat pun bayy . please know , that everything i do . i do it for you . iloveyou .

No comments:

Post a Comment