Saturday, July 21, 2012

NIKAHI AKU.

Assalamualaikum.

Entry yang agak lari dari kebiasaan entry aku. Aku ada satu cita cita. Mungkin cita cita aku dikongsi oleh kebanyakkan prerempuan di luar sana. Mungkin tidak. Tapi aku tak kesah lah. Nie cerita aku.

So mase aku type nie, aku tengah tengok drama kat tv3, PEREMPUAN NERAKA. Kisah nye pasal seorang isteri yang bomohkan suami nya. Suami dye masak, lipat baju, kerja two jobs and semua payments dye, bini dye yang pegang. Malam malam, suami dye kene tidor luar. Sebab suami dye bususk. Kerja. Bini nie, ade seorang anak pempuan. Same macam mak dye, si anak si jahat jugak lah. Tapi suami anak nie, bijak. Nak latih bini dye nie yang jahat, taknak jadi macam bapak mertua dye. 

Ape aku nak cite kat sini, aku pernah terdetik dalam hati aku, satu mase dulu, yang aku nak kawin awal. Sebab, Allah kurniakan kelebihann pada wanita yang taat pada suami nya, syurga nan abadi. Aku tahu, aku mungkin dapat harapkan itu sahaja. Sebab aku nie nakal, tutup aurat pun jaaaarang sangat. Untuk jadi anak solehah, apa aku boleh bagi pada mak bapak aku hanya doa dan ikut permintaan mereka. To be an engineer. 

Apa yang boleh jamin, insyaAllah, kalau suami aku balek kerja. Aku yang bukak kan pintu rumah. Tersenyum sambut semua bag bag kerja dye. semua lauk kegemarannya akann siap terhidang.
Gosok baju untuk dye pergi kerja. Kejutkan dye bangun solat. Basuh baju. Kemas rumah. Sapu halaman rumah. Jage ibu dan abah nya. Jage adek adeknye. Jadi ibu yang baek. Beri kan dye anak anak yang sihat. Semua little things yang aku buat, ade ganjaran nya MasyaAllah. Bau busuk badan nya, jadi perfume ku. Jadi lullaby mengulit tidur aku. Dan walau apa keadaan yang mengguris hati ku, aku akan tetap tersenyumm manis. 

Wahai bakal suami ku, 

Aku mungkin tak mampu menjadi isteri secantik yang yusry miliki. Atau seseksi isteri brad pitt tapi satu aku berani berjanji, andai diizin Allah, aku akan bantu kau ke syurga. Dari saat kau lafazkan nikah menerimaku, aku bukan lagi perempuan tapi aku adalah wanita yang hidup ku, mati ku hanya untuk brada disampingmu.

No comments:

Post a Comment