Monday, May 21, 2012

MOTHER'S DAY. (:

assalamualaikum. aku skip kan mende mende yang tak penting jadi dalam hidup aku untuk post entry hari ibu nie. ehem. sebabnyee, aku rase hari ibu kali nie memang yang the best punye ahh. hehehe. okay takde ahh best sangat. mase ahad tuh pun aku kat jengka. terperuk dengan notes notes yang bertimbun untuk amek final isnin tuh. tapi skang da habes. petang isnin tuh, aku drive direct ke kuantan, amek melati and terus ke kemaman. sampai kemaman, pergi makan and balek tidor. pagi selase tuh, satu kemaman aku pusing untuk cari florist. ayoooo. besarnye kemamannnnnnnnn. =='

tapi last last, jumpe jugak lah satu florist dekat lorong kedai cola. aku beli a dozen roses. satu untuk mama, and satu untuk ibu. heheheh. bay takde pagi nie, kerja. so aku balek rumah dye sorang lah. mase aku sampai, ibu tengah masak kat dapur. aku senanye, cam takut siket ahh nak jumpe ibu nie. bukan sebab ape pun, sebab ade orang cakap yang ibu nie senanye takde ahh suke sangat aku. ehh?

soo bay pun suruh aku pergi sendiri jumpe ibu make surekan mende tuh. bile aku sampai, aku bagi bunge tuh kat ibu and ibu senyum gileeeee. pehhh, semua mende risau yang maen dalam kepale aku nie hilang kot tengok ibu senyum camtuh. (: aku awkward gile rasenye. mase tuh ade aku dengan ibu jee. nak taknak, kene jugak lah cakap dengan ibu. hmm. buat ape jee ehh? tolong ibu jemur kaen, hantarkan nenas untuk cik ton. ohh ohh, tapi yang paling best mase nak balek. biasenye, kalau mase salam, aku yang cium pipi ibu *gser geser pipi* tapiiiiiii taht time, ibu cium pipi aku dengan mulut dye. dye punye perasaan kan, errr macam betul ke ibu tak suke aku? kalau pun dye faking, perlu ke sampai cium pipi aku hantar aku balek sampai kat depan pagar tengok sampai aku betol betol blah baru dye masuk rumah? hmmmm.

dalam pukul 12 macam tuh, aku turun dari rumah. pergi ksb sane amek bayy mase rehat dye. kebtulan mase keluar dari ksb, abah pun baru keluar dari site pecah bukit tuh. so bay ajak abah makan sesame tengah hari tuh. abah jumpe kitorang kat tepi jalan jee, tapi tak dapat join. abah ade something else to do kot. so kitorang berdua jee pergi makan tengah hari tuh. then balek terengganu after hantar bay kat ksb semula.

satu yang aku takkan lupa, bile aku dah sampai kat area kijal, abah called aku. tanye dah bertolak balek ke belom. sempat dye pesan suh drive carefully. bile aku bagitahu bayy, dye terkejut gile kot. sebab abah tak pernah buat macam tuh kat orang laen sebelum nie. and he said, aku yang pertama dikucup ibu. (:

No comments:

Post a Comment