Sunday, October 23, 2011

221011 ((:



so disebabkan papa bagi green light untuk aku pergi kemaman semalam , aku pun menapak laa ke kemaman . menapak ? hahaha . naek bus . gile semangat kan ? sanggup naek bus . actually papa nak hantarkan sampai rumah adam . tapi , dye bawak jeep . kesian ahh nak suh dye drive sampai dungun . so , aku naek bus laa jugak . aku pon malas nak bawak jeep . leceh . saket pinggang . laen laa kalau papa bagi aku bawak merc dye tuh . hee . :p

so around 8 aku da naek bus . sampai kemaman pukul 1030 macamtuh . bile aku sampai , dye takde lagi . ==' haehhh . da pesan suh sampai dulu , still lambat jugak . dah laa mase tuh aku tengah nak berak . seriuss saket perot . mama laa nie suh makan nasi minyak dulu pagi tadi . 10 minit later , dye sampai . heee . rindu ohh !

babayy : you , nak makan dulu ? tengah hari nanti kite makan kat rumah .
aku : hahhh ? jumpe ibu ke ? errr . ikut laa . babayy : takmboh ke ? dop , kalau nak makan ade satu kedai roti bakar kat tepi nie . best . nak try ?
aku : errr . bayy , jom gi berak dulu ?
babayy :
pulokkkk !


hahahah . sumpah , aku kalau nebes nak berakk wehhh !


so , kitorang tak makan laa kat situ . sebab kedai tuh pun tutup . dye bawak aku pergi makan kat kedai roti canai favorite dye . kat gong limau . kedai dye kecik , comel jee . hahahaha . mase tuh aku tak lapar pun , tapi sebab dye pakse , so aku order laa jugak sekeping roti kosong . at first aku ingat , dye bawak laa aku pergi makan kat kedai yang orang tak kenal dye . yelaa , dah bawak aku . kang ape pulak cakap orang . tapi alehh alehh , kenal rupenye . and , kedai tuh dekat jee dengan rumah dye . aehh . bijaksane sungguh . ==' mase makan , aku diam jee . malas laa nak over . kedai tuh ramai orang tua tua . kang tak pasal pasal aku buat malu family dye . tapi , dye tuh geletik . takk duduk diam . pegang tuh , pegang nie . pastu marah aku buat buat sopan . whadeheckkk . :0

bile dye gi bayar , aku tunggu kat meja . and guess what , dye kene interview dengan makcik kedai tuh .

makcik : awek mu ke long ?
babayy :
hor . #pelann jee . =='

makcik :
horr . comel . orang penang ke ?

babayy : dop laa . orang terengganu jugop .
makcik :
lame doh kapel ?

babayy : baru gi .
makcik :
tapi dye tinggi dari mu long op ? dakpe dakpe . orang tua kate , muroh rezeki . mokcik doa mu kekal laa . #ohh. thanks makcik ! (:

babayy : hahha .

aku tak tahan tengok muke dye . bere semacam sebab orang kate aku tinggi dari dye . hahaha . naek kereta , dye cakap ; bayy malas citer ke awok . dekgi awok bangga . padehal , aku dah dengar kot . hahahha . sebabkan ibu call dye nak gune kereta bei salad dengan timun , so kene laa balek dulu . haehh . aku da gelabah ayam dahh . datang tangan kosong jee kot . ==' sampai sampai jee , adek adek dye semua ade kat rumah . ngaaaaaa ! malu nyee . adek adek dye semua salam cium tangan . aku terase sangat laa tua . -.- aku rapat dengan adek laki dye yang second last . aliff . dye laa yang banyak cakap siket dengan aku . angah dye pun ade cakap cakap , tapi serius aku segan . nampak jee ibu dye datang dari dapur , aku terus kaku . okayy , serius gugup . aku salam , then cakap ; sorry ibu . faa menyusahkan . okayy , aku panggil ibu dye ibu . whatttt ?! aku tak tahu nak panggil ape . aunty ? makcik ? cikgu ? hahahaa . tapi ibu dye okayy . layan aku . ibu cakap takde nyusahkan pun . so , aku pun pergi laa keluar balek belikan timun dengan salad .

lepastuh , kitorang pergi maen bowling kat mesra mall . ohh ohh , tapi singgah berak jap kat petronas . ahaha . mase sampai aku masuk store carlo rino . ade promotion . aku nak cari handbag sebenarnyee . ade satu tuh warna kuning , dari jauh aku da nampak . depan kedai tuh , aku ade perasan sorang pempuan . julia ! dye pun noticed aku . tapi since kitorang takde ahh rapat sangat , so aku cam senyum then lambai lambai . bayy tak lepas lepas tangan aku , sampai aku kene tarek baru laa dye lepas . mase keluar kedai , dye cakap , pempuan tadi tuh kawan dye . then aku macam tanye , julia tuh ke ? dye kate kawan kepade julia tuh . ohh . okayy . pastu pergilaa bowling . dye sumpah gile bangang . tak puas hati betol . aku kalah mase maen tuh , then nak khianat dye . mase turn dye maen , aku yang baing bola tuh . tapi , dye tak mengalah . dye baling juugak . means due bola at one time . yee , tahniah bayy . semua orang tengok kite kot ! grrrr . >< pastu jalan jalan lagi . belikan ibu donut . heee . dye cakap , dye nak makan mekdi . so kitorang pergi ahh kerteh jap . ohh ohh , mase dalam mesra mall . ade abang abang nie , promoter astro . dye ushar aku . ehhh , chopp ! aku tak perasan okayyy ? ahhaha . memula , dye bagi aku pamplet . then aku blah . pastu dye kejar aku . bagi aku pamplet , yang ade number dye . siap pesan suh call lagi . tretttt ! ahahha . mase tuh bayy takde . dye gi cari parking . melilau aku cari dye . sebab aku tak bawak phone . aleh aleh , dye ade dalam mall . so , bile aku patah balek dengan bayy while holding hand . abang astro tuh tersengih sengih sambil cuit member dye . sorry bang , hes own me . (:

then pergi kerteh ! drive thru mekdi beli kodak untuk angel . then singgah pantai kat awana kijal . snap pictures . dye tahu aku suke pantai , sampai dye sanggup patah balek pergi pantai tuh . thanks bayy ! iloveyou laaa . heee . lepas lepak , balek . ibu dah tunggu dah . aku tengok kerete abah ade kat luar . okayy , kali nie lagi nebes . ==' tapi abah takde . abah tidor . so , selamat laa kot . :o lepas solat , aku pun makan laa . ibu masak nasi ayam . heee .

ibu : mehh faa makan . ibu buat nasi ayam . dop tahu laa sedap dop .
aku :
ehh , sedap letewww .

babayy :
pandai jekk orang ohhh . #thanks bayy . sangat membantu . =='

aku :
ibu meh ahh makan skali .

ibu :
ibu baru jee makan .

aku :
bayy ? ehh , awok ? makan ahh .
babayy : akmoh . kenyang . #well hes got his double cheese burger just now .
ibu :
along kenyang ahh hari nie faa ade . op along op ?

aku :
tehee . #okayy . seriusly aku tak tahu nak react macamane mase tuh .


makan makan makan . adek adek dye balek . haikal , adek bongsu dye nak pergi mandi pantai dengan kak nita . so ibu macam kelam kabut siket cari kan baju diorang . alif balek , alif tanye donut sape . aku pun cakap ; donut kakak beli untuk aliff laa tuh . ehh , tetibe . tadi aku cakap kat ibu , donut untuk ibu . whadeheck aku nie ? ==' bayy cakap , adek adek dye kalau ade orang , manje siket . mintak itu ini . biase laa . budak .

lepas makan , ibu sembang ngan aku . macam macam sembang . mase nak balek , aku salam ibu . siap peluk cium gi . okayy , aku serius tak reti . tapi layan jee . aku pun tak sure siape yang tarek siape . hahahaha . sebelum balek , lepak benteng japp . sembang ngan bayy . manje manje siket . ehemmm . pappp papp siket . <-- khas untuk kau aira . ahhahaha . pastu tunggu bus . mase tunggu bus , qayum kawan dye datang . dye tengah nak cari lampu untuk rumah dye . hahahaha . pastu naek buss . bayy cakap ; laen kali kalau nak datang sekejap gini tak payhh laa . makin buat bayy rinduu . awww . me too sayang !

dalam bus texting sampai both of us tertidor . bile sampai terengganu , mama dengan papa da ade at bus stand . kesian diorang . sorry ! tapi papa , kalau merajuk nyee kejap jee . hahaha . beum naek kereta lagi , dah baek balek . sayangg papa . (: kereta papa kene langgar . malam tuh terus buat report . mase papa dalam balai , mama tanye pasal ibu . hahaha . ohhh , mase nie aku merajuk dengan bayy . sebab dye marah aku nak ngorat manaf mamat for jaringkan goal #semalam ade game between terengganu and selangor . and we won it ! :D so sebab aku merajuk , aku offkan phone . bile da sampai rumah , dye call phone mama . mama angkat and said ; yee . dye ade dengan makcik nie . makcik da amek dye . nak cakap dengan dye ke ? and im like ; no mama no ! hhahaha . tapi cakap jugak . ==' bayy cakap ; tunggu bayy . bayy nak gi terengganu pujuk honey nie . ngeee . :D

dulu kan , papa selalu marah aku cari bf yag tak berani nak cakap kalau papa yang pickup phone . dulukan call pakai phone rumah , so kalau papa yang pickup , bf aku tu mesti senyap . tapi bayy takk . bayy call phone mama terus . haha . heyy papa , i got for you this boy . tercabar kan papa ? :p
dulu jugakk , aku selalu cari lelaki yang aku nak live with . tapi i get a better one . the one that i cant live without . yess , kitorang selalu gaduh . tapi based on one reason jee . reason tuh , aku tak anggap karma . mende tuh aku tahu memang berlaku even bayy keep deny it . dulu mase dye dengan bayy , aku tak tahu menahu . bile aku tahu , aku try baekkan diorang . but it still not working out . so , is it my fault ? tapi skang , dye tahu , aku tahu and semua tahu . kalau dye layan , siape yang salah ? tapi aku bukan sesiape untuk judge people. if that make them happy , who am i to value it . am i being too nice ? <-- okayy aira , this is also for you ! hahahahaah .

karma . buat baek , di balas baek . buat jahat , dibalas jahat . kalau jahat , i think hes the one who should receive it . not me . so , karma ? hell no . this is life dude ! (:
kalau semua yang kau buat tuh betul , persetankan ape orang kate . kenape nak jage perasaan orang yang tak pernah jage perasaan kau ? nak tunjuk baek ? atau kau memang baek ? kalau kau baek , kau patutnyee tak buat terus mende tuh . aku terfikir , kenape dye selalu tak mengaku mende yang kau cakap . dye nak jage hati aku , atau dye malu nak mengaku mende tuh ? if he shamed to admit it , kau ape ? SS ?

heres some pictures of us yesterday . (:












4 comments: